1. خانه
  2. نرم افزار نیکوکاران
  3. راهنمای استفاده
  4. منوی قبوض موردی
  5. فرم قبض جدید

فرم قبض جدید

به طور حتم مهمترین فرم قسمت قبوض موردی همین فرم می باشد. همانطور که ملاحظه کی نمایید فیلد سریال که در واقع شماره سیستمی قبض می باشد توسط سیستم داده می شود و کاربر فقط لازم است تا شماره قبض که معمولا شماره پرفراژ شده بر روی قبض کاغذی می باشد را وارد نماید به دلیل اینکه شماره های قبض معمولا به صورت پشت سر هم می باشد می توانید با زدن کلید insert در قسمت شماره قبض شماره جدید را به صورت اتوماتیک وارد نمایید.

فیلد تاریخ به صورت پیش فرض تاریخ روز در نظر گرفته می شود ولی کاربر می تواند آنرا تغییر دهد.

۱۴۱

فیلد اهدا کننده به صورتی طراحی شده است که کاربر بتواند با ثبت قسمتی یا تمام نام و نام خانوادگی اهدا کننده با زدن کلید ترکیبی ctrl+space جستجو نماید در صورتی که اطلاعات اهداکننده در سیستم موجود باشد در قسمت اهداکننده نمایش داده خواهد شد و کاربر قادر به انتخاب یک شخص از بین نتایج جستجو خواهد بود که با این کار فیلد های شماره نیکوکار ، تلفن تماس ،تلفن همراه ، آدرس به صورت اتوماتیک تکمیل خواهد شد. ولی در صورتی که جستجو نتیجه ای به همراه نداشته باشد یا نتایج جستجو با اهدا کننده مطابقت ننماید کاربر می بایست با زدن کلید + روبروی فیلد اهدا کننده و یا کلید میانبر insert اقدام به  ثبت اطلاعات کامل نیکوکار در فرم باز شده نماید.

۱۴۲

 لازم به ذکر است هنگام ثبت نیکوکار جدید در صورت مطابقت اطلاعات وارد شده با نیکوکار دیگر سیستم نیکوکار مشابه را نمایش داده و کاربر می تواند در صورت مطابقت با اهداکننده آنرا جایگزین نماید.همچنین کلید * روبروی فیلد اهدا کننده برای ویرایش یا تکمیل اطلاعات یک نیکوکار قرار داده شده است.

در صورتی که نیکوکار دارای چند تلفن تماس و یا آدرس باشد کاربر می تواند به دلخواه یکی را انتخاب نماید که بر روی قبض چاپ شود.

در فیلد مبلغ با زدن کلید space می توانید سه صفر به مبلغ اضافه نمایید همچنین مبلغ به حروف توسط سیستم به صورت اتوماتیک تولید می شود .

در فیلد حساب کاربر می بایست حسابی که مرتبط با موضوع پرداخت نیکوکار می باشد را انتخاب نماید.

در صورتی که حساب انتخابی دارای جزئیات باشد پس از خروج از فیلد حساب فرم دریافت خزئیات نمایش داده می شود و کاربر می بایست کلیه جزئیات در خواستی را از نیکوکار دریافت نماید و در فرم وارد کند این جزئیات به صورت توضیحات به قبض اضافه خواهد شد.

در فیلد بابت کاربر می تواند متن دلخواه خود نیکوکار را عینا وارد نماید یا پس از تایپ قسمتی از موضوع پرداخت با کلید های ترکیبی ctrl+space در بابت های تایپ شده قبلی جستجو نماید.

فیلد وضعیت در صورتی که نیکوکار در لحظه سفارش اقدام به پرداخت نماید باید حالت وصول شد انتخاب شود و نحوه پرداخت نیز انتخاب گردد در غیر اینصورت وضعیت به حالت در حال وصول که گزینه پیش فرض است خواهد رفت.

فیلد شرح پرداخت توسط کاربر در صورت لزوم  با توضیحات مرتبط با پرداخت مانند شماره چک یا شماره حواله واریزی و … تکمیلل می گردد.

در فیلد تحویل گیرنده شخصی که قبض چاپ شده را تحویل می گیرد انتخاب می شود.

در فیلد توضیحات هر نوع توضیح مرتبط با قبض می تواند ثبت گردد. 

 

 

آیا این مقاله برای شما مفید بود؟ بله 1 خیر

How can we help?